måndag 29 mars 2010

Så vad händer nu?

Om drömmar, planering och utvärdering

Konfetti glittrar fortfarande i vårt hår, struparna skrattade sig hesa och tårarna flödade fritt nu i Lördags. Men nu är det tyst. Scenen är mörk. Pengarna insamlade. Projektledarna sover. Telefonerna är tysta. Så vad händer nu? Är festen över eller? Och vart tog brudarna vägen?

({'}) V-Day Sthlm 2015 - Globen ({'})

Jag har en idé.
Om fem år 2015 kommer vi att fira Vaginadagens 10års jubiléum. Och jag tänker mig Globen. Globen har den perfekta formen av ett gigantiskt venusberg. Och jag vill vara inuti det. Det blir inte stort. Det blir JÄVLIGT stort. Men för att göra V-Day i globen krävs planering. Och som det ser ut just nu - utvärdering. Jag och Hannah som projektlett i år kommer att bjuda i de andra projektledarna som gjort V-Day Sthlm under de här fem åren som gått för en utvärdering om de år som gått samt upptakt till de kommande fem åren - samt att redan nu börja bygga idén om V-Day Sthlm 2015. Inom en snar framtid kommer vi att lägga upp hur mycket vi lyckades samla in under dagen och hur många besökare vi hade samt annan kuriosa. Projektet V-Day Sthlm loves V-Day Kampala är i uppstartningsperioden och kommer att finnas på plats brevid RFSU Sthlm på Feministiskt forum den 24 April.


Och sist men inte minst - ett FETT tack till alla som gjorde Vaginadagen med oss. Som tog sig tid från sitt jobb, från sitt plugg, från sin fritid och sina myskvällar - till att jobba med oss. Vi hade aldrig haft en chans att göra det här utan er.


Jag och Hannah loves you all!


// Mye Ljungberg , projektledare V-Day Sthlm 2010

Inga kommentarer: