tisdag 11 mars 2008

Ylva Maria Thompson intervjuar

Eva Smoczynski ger vaginan ett ansikte år 2008 genom att vara projektledare för V-Day, som infaller 29/3 i Stockholm.

- Varför är du projektledare för V-Day i år?

- Jag var med och jobbade med V-Day förra året och blev tillfrågad av förra projektledaren, jag är medlem i RFSU, utbildad informatör och utbildad genusvetare, jag var helt enkelt rätt person för jobbet.

- Vilka ska hålla monologer i år?

- Mian Lodalen, Josefin Brink, Birgitta Ohlsson, Andy Candy, Ylva Maria Thompson, Tanya Holm med flera.

- Men V-Day är mycket mer än bara monologerna.

- Personligen är det intressant för mig att få vara med och skapa ett program baserat på vad jag själv tycker är intressant i ett feministiskt program. Jag och V-Day gruppen hoppas att programmet, som består av föreläsningar, informationsbord, film och konst, erbjuder något för alla. Dagen är ett forum där sexualiserat våld mot flickor och kvinnor diskuteras ur olika perspektiv.

Läs hela intervjun på Ylvas sida Girlscorner


Inga kommentarer: